SVAR PÅ FRÅGOR + TIPS

 

Har fått två frågor som jag tänkte svara på:

"hur klarar du av allt pluggande, hur gör du för att orka plugga så mycket?"

"Har ni verkligen så mycket plugg i skolan så du måste plugga varje dag?"

SVAR: Jag skulle aldrig klara av allt pluggande om det inte vore för min mentor och min pojkvän, för dom pushar mig, tror på mig och stöttar mig i allt pluggande, egentligen så har vi inte så mycket plugg i skolan men eftersom jag knappt var i skolan i tvåan så gjorde jag ju heller knappt några uppgifter eftersom jag aldrig fick dom liksom så det är därför jag har så mycket plugg nu. Karma is a bitch typ. 

Tips på hur ni orkar plugga: sätt mobilen på ljudlös (med vibration om någon försöker nå dig om något viktigt), och stäng ner facebook och annat som är roligare, sätt på musik som ni tycker om, inte som ni blir helt överspeedade på utan typ nått som går att lyssna på, sätt på ganska låg volym så det bara är i bakgrunden men att man inte märker av det så mycket, jag brukar lyssna på den HÄÄÄÄÄR listan. Ta fram en kopp kafe/te inte läsk och drick medans du pluggar och se till att du inte pluggar på tom mage, ha en macka eller nått som du äter medans du pluggar. Få hjälp av folk omkring dig, folk som pushar dig och som inte trycker ner dig med nedlåtande kommentarer typ "de är skitsvårt, du kommer inte klara det" osv. lyssna inte på sånna saker för man klarar alla uppgifter man får och förstår man verkligen inte en uppgift så är det ju bara prata med läraren så han/hon får förklara och hjälpa dig. TRO PÅ DIG SJÄLV! bevisa alla som inte tror på dig att du faktiskt klarar av uppg

Sen brukar jag alltid ha något som "lockar" typ, desstu mer ja gör desstu mer pussar får jag av min pojkvän, eller desstu mer jag pluggar nu desstu fortare är det avklarat och desstu mindre har jag o göra i helgen. Alltså ta veckodagarna till plugg och helger till fritid, så har ni några dagar o koppla av på, för ingen människa mår bra av att sitta och plugga varenda timme på veckan. Köp nått gott och säg till dig själv att du inte får röra det tills du är färdig med uppgiften eller liknande, röker du kan du ju säga åt dig själv att du inte får röka förens du är klar med uppgiften. så enkelt är det, dessutom blir man jätte trött av att plugga(jag blir det iallafall) så då blir man trött fortare och sover längre om nätterna. Men sätt dig inte för sent med uppgifterna för då får du mindre sömn, ta typ en timme efter skolan och gör något annat på, och sedan sätter du dig med uppgifterna du har och jag lovar att du kommer bli trött fortare. Men ha inte för stor press på dig, det mår du inte bra av. Hoppas att det hjälper. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback